BESZÁMOLÓ AZ ICOM MNB 2013. ÉVI MUNKÁJÁRÓL

Szervezeti élet
Munkánkat a 2013-as szakmai terv alapján végeztük.
Az éves tagdíj befizetése a korábbiakhoz képest sokkal gördülékenyebben történt. A bélyegeket időben megkaptuk Párizstól, – az elszámolásra a korábbi tapasztalatok alapján gyorsan sort kerítettünk. Örömünkre szolgál, hogy a 2013 elején napvilágra került szervezeti problémák megoldódtak.
A tagok egyrészt kör-email, másrészt a honlap útján időben értesültek a befizetés lehetőségéről, módjáról. Az új Alapszabály – amelyet egyszer már elfogadtunk, az utóbbi két év ICOM Titkársági módosításai miatt (a taggá válás és a tagság fenntartása körüli döntések) azonban át kell dolgoznunk – végül nem került a 2013-as közgyűlés elé, de ennek szellemében igyekszünk már dolgozni (tagfelvétel tekintetében). Célunk mindenképpen az, hogy megőrizzük szakmai szervezeti formát, hogy igényt tartsanak a tanácsadói-véleményezői szerepünkre (a múzeumügy egészét érintő kérdésekben, törvénytervezetek véleményezésében, szakemberek delegálásában, stb.).
Tagjaink nagy többsége – mint mindenhol a világon –- az ICOM kártya által nyújtott kedvezmények miatt lép be a szervezetbe. Ez a tagság egy részére, a nyugdíjas és a hallgatói körre igen ösztönzőleg hat. 2013-ban taglétszámunk 184 fő egyéni, nyugdíjas 77 fő, hallgató 22 fő, 27 intézményi tag. Új belépő ebből 15 egyéni, 15 nyugdíjas, 4 hallgató, intézményi 2 db) volt. Az intézményi tagok közt új belépő 1 akadt, sőt, a kialakult költségvetési helyzet miatt több korábbi tagintézmény továbbra is kénytelen volt lemondani a tagság folyamatos fenntartásáról. A hallgatók körében a jelentkezés változatlanul népszerű, viszont változatlanul nem tartós.
A kártyákról még annyit, hogy egyre gyakrabban kérik tönkremenetel miatt cseréjüket, különösen az intézményiekét. Kártyavesztés miatt 2012 folyamán 27 eljárást vittünk végig, tönkrement kártya pótlására 12 alkalommal került sor.
Az ICOM Magyar Nemzeti Bizottság gazdasági ügyeit, technikai adminisztrációját változatlanul Ferenczi Gáborné intézi Kürti Anita segítségével. Gondos, precíz munkájukért köszönet illeti őket. Az Alapszabály véglegesítéséhez nyújtott jogi tanácsadást dr. Kiss Imre László ügyvéd úrnak köszönjük.

Magyarországi szakmai feladatok, rendezvények:

Tájékoztatás
Az ICOM MNB honlapjának napra készen tartásához, az informatikai ügyek gondozásához ez úton is köszönjük T. Bíró Katalin elnökségi tag és Dúzs Krisztina tagunk segítségét. Elkészült „Gyakran ismétlődő kérdések” feltöltése is, amely bőséges magyarázatot kínál az érdeklődőknek az ICOM MNB működésével kapcsolatos kérdésekre. A honlap átalakítása, fejlesztése jelenleg is folyik. Aktuális információinkat mindig kitesszük a honlapra, de bátorítjuk tagjainkat a nemzetközi ICOM-honlap böngészésre is, mert annak tartalmát valóban naponta frissítik. Ami még újdonság: minden ICOM-tag jogosult az ICOMMUNITY-ban (új internetes kommunikációs fórum) önállóan regisztrálni, kapcsolatot építeni.

Nemzetközi kapcsolataink – Utazási támogatásaink

Tanulmányút:
2013. október 17-20 közt (szerda-szombat) ismét sor került egy ICOM MNB-utazásra (Alsó-Ausztria), sikerrel. A szervezésben, zökkenőmentes lebonyolításban Aczél Eszter elnökségi tag munkáját ezúton is köszönjük.

Budapest, 2013. március 1-jén

 

Cseri Miklós sk

Szoleczky Emese sk.

elnök

titkár

ICOM-MNB Elnökség

Az elnökség tagjainak névsora

tovább english

Gyakran ismételt kérdések

Válaszokat találhat a felénk leggyakrabban feltett kérdéseken között az önt érdkelő témákban

tovább

ICOM-MAGYAR NEMZETI BIZOTTSÁG TITKÁRSÁGA

1014, BUDAPEST, Szent György tér 2 Telefon: +36-1-4878-893