Iparművészeti Múzeum, Budapest
A modern vagy kortárs művészeti múzeumok sokkal inkább felkészültek a szokatlan méretű és anyagú alkotások tárolására és kiállítására, mint a hagyományos művészeti gyűjtemények, melyek többsége ráadásul historikus épületben működik.
Mivel számos nagymúltú múzeum célja a művészettörténet átfogó gyűjtése, így ezek az intézmények nem korlátozzák gyűjtési területüket az "antikvitásokra", hanem kortárs darabok beszerzése révén aktualizálják, bővítik a gyűjteményt.
A kurátor elméleti és gyakorlati kérdései:
Mivel a képző- és iparművészet kettőssége nem jellemző a kortárs művészetre, hogyan különítsük el a gyűjtési területünkhöz tartozó alkotásokat? Hogyan oldjuk meg azokat az új problémákat, amelyeket az efemer anyagból készült alkotások konzerválása és tárolása jelent?
Egy iparművészeti gyűjtemény kurátorának kérdése:
Hol vannak a tárgyakat csakis kultúrtörténeti fontosságuk miatt (tehát nem azok esztétikai értéke miatt) történő gyűjtés határai?
Hol vannak az ipari design gyűjtésének határai?
Egy magyar közgyűjtemény kurátorának kérdése:
Ha az állami múzeumok éves költségvetése csak néhány, kevéssé jelentős (=nem túl magas árú) mű vásárlását teszi lehetővé, és a magyar cégek nem fedezték még fel az állami műgyűjtemények támogatásának fontosságát, milyen elvek alapján dolgozzuk ki a gazdasági átmenet idejére szóló gyűjteményezési politikánkat?