Az elnökség tagjainak névsora
Válaszokat találhat a felénk leggyakrabban feltett kérdéseken között az önt érdkelő témákban
ICOM-MAGYAR NEMZETI BIZOTTSÁG TITKÁRSÁGA
1014, BUDAPEST, Szent György tér 2 Telefon: +36-1-4878-893
Hogyan lehetek ICOM-tag?
          1.)  Válasszon tagsági kategóriát a honlapunkról. (Személyre szóló vagy intézményi –  személyre szólóból: egyéni, hallgatói vagy nyugdíjas).
          2.)  Nézze meg, hogy minden feltételnek eleget tud-e tenni a választott kategóriával  kapcsolatban.
          3.)  Gyűjtse össze a szükséges ajánlásokat, motivációs levelet. (Utóbbiban azt kell magyarul,  valamint angolul/franciául/spanyolul megfogalmaznia, milyen módon kötődik a  múzeumi közgyűjteményekhez.)
          4.) A  hiánytalanul kitöltött jelentkezési lap-együttest (az angol és a magyar  változatot is), küldje el az ICOM MNB Titkárságára a Technikai Titkárnak (Kürti  Anita, BTM).
          5.)  Várja meg az ICOM MNB értesítését.
          6.)  Ha a válasz kedvező, fizesse be az aktuális éves tagdíjat.
          7.)  Számoljon azzal, hogy a befizetést követően is jelentős várakozási idő után  (várhatóan 2-3 hónap) jut hozzá kártyájához, amely Párizsban készül el, de Ön  a Magyar Nemzeti Bizottságtól kapja majd kézhez.
          8.)  Írásban és telefonon jelezzük Önnek, ha kártyája átvehető.
          9.)  Ettől kezdve a kártyán csak az éves bélyeget kell cserélni, amelyhez Titkárságunkon  a Technikai Titkárnál (Kürti Anita, BTM) előzetes egyeztetés után tud  hozzájutni. 
Új tag vagyok. Hogy jutok a kártyámhoz?
          Miután  a Magyar Nemzeti Bizottság jóváhagyta és továbbította Párizsnak a  jelentkezését, és kérelme ott is jóváhagyást nyert, be kell fizetnie Titkárságunkon  a Technikai Titkárnál (Kürti Anita, BTM) az éves tagdíjat. Ezt követően  Párizsban kiállítják a névre szóló kártyáját, és regisztrációs számot csatolnak  a nevéhez. Ennek átfutási ideje legalább 3-8 hét. Tehát előző év végén  történő jelentkezés esetén is legjobb esetben is kb. március végére kapja kézhez  a kártyát, amelyet személyesen vagy írásbeli meghatalmazással vehet át a Titkárságunkon  a Technikai Titkárnál (Kürti Anita, BTM). Ettől kezdve mindenki a saját  felelősségére kezeli a kártyáját (vidékre vagy külföldre küldi stb.). Postai,  illetve külföldre történő továbbítást nem vállalunk.
Vegyem-e fel a kapcsolatot közvetlenül az  ICOM párizsi központjával? Gyorsítja-e ez az ügyintézést?
          Az  ICOM párizsi Főtitkársága kifejezetten kéri, hogy azokban az országokban – így  Magyarországon is – ahol Nemzeti Bizottság működik, ott az adminisztratív  ügyeket a Nemzeti Bizottság útján, a megadott e-mail címet, telefonszámokat  használva, Titkárunk (dr. Szoleczky Emese, HTM) és a Titkárság, pontosabban a Technikai  Titkár (Kürti Anita, BTM) tudtával intézzék. – A közvetlen megkeresés  tapasztalatunk szerint inkább zavart és késedelmet okoz, időben semmiképpen nem  jelent nyereséget az ügyintézés során. Gondoljunk arra, hogy a világ minden  tájáról egyszerre érkeznek be a kérdések, kérések. Ennek megfelelően  türelmesnek kell lennünk.
Hallgatói kártyám van, de hallgatói  jogviszonyom megszűnt. Szeretném továbbra is fenntartani a tagságomat – mi a  teendőm?
          Kérjük,  hogy ne csak szóban, hanem a megadott e-mail címen is jelezze ezt a változást a  Titkárnak (dr. Szoleczky Emese, HTM) a következő adatokkal:
Miután  ez a változás érinti tagsági státuszát is, kérjük, töltse ki a jelentkezési  lap-együttest (az angol és a magyar változatot is), jelezze ezekben a  változásokat. Ettől kezdve az ICOM szavazati joggal rendelkező tagjává válik.
          A  bejelentést követően az ICOM MNB jelzi a státuszban bekövetkezett változást és  megigényli az új kártya küldését. Ennek átfutási ideje minimum 3-5 hét.
          Tapasztalatunk  szerint érdemes még az év folyamán jelezni a csere-igényt, az év végéig  használni a régi kártyát és az új bélyeggel együtt átvenni az új egyéni  kártyát.
          A  kártya cseréje díjmentes.
          Az  új kártya kézhezvételekor a Titkárságon a Technikai Titkárnak (Kürti Anita,  BTM) le kell adni a régi kártyát.
          A  kártyacsere év közben folyamatosan kérhető.
Elvesztettem a kártyámat; mi a teendőm?
          Kérjük,  hogy ne csak szóban, hanem a megadott e-mail címen is jelezze ezt a problémát a  Titkárnak a következő adatokkal:
A  bejelentést követően az ICOM MNB jelzi a kártya elvesztését az ICOM párizsi  Főtitkárságának és kéri annak pótlását. Ennek átfutási ideje minimum 3-5 hét.
          Az  év közben elveszett, érvényes éves bélyeggel ellátott kártya pótlása díjmentes.
          A  kártya pótlása egy évben egyszer kérhető.
A kártyám elnyűtt, kopott, töredezett,  szeretném kicserélni. Mit tegyek?
          Kérjük,  hogy ne csak szóban, hanem a megadott e-mail címen is jelezze ezt a problémát a  Titkárnak (dr. Szoleczky Emese, HTM) a következő adatokkal:
A  bejelentést követően az ICOM MNB jelzi a kártyacsere kérését a párizsi  Főtitkárságnak, és megigényli az új küldését. Ennek átfutási ideje minimum 3-5  hét.
          Tapasztalatunk  szerint érdemes még az év folyamán jelezni a csere-igényt, és a sérülés  mértékétől függően lehetőség szerint az év végéig használni a régit és az új  bélyeggel együtt átvenni az új kártyát.
          A  kártya cseréjét díjmentesen végzik.
          Az  új kártya megérkezésekor a Titkárságon a Technikai Titkárnak (Kürti Anita, BTM)  le kell adni a régi kártyát.
          A  kártyacsere év közben folyamatosan kérhető.
A kártyám kettétört – összeragasztottam.  Ugye, így is érvényes?
          Átmenetileg  és némi szerencsével – talán. Kártyája cserére szorul, a kellemetlenségek  elkerülése érdekében gondoskodjon annak mielőbbi cseréjéről!
          Kérjük,  hogy ne csak szóban, hanem e-mailben is jelezze ezt a problémát a Titkárnak (dr.  Szoleczky Emese, HTM) a következő adatokkal:
A  bejelentést követően az ICOM MNB jelzi a kártyacsere kérését a párizsi  Főtitkárságnak, és megigényli az új küldését. Ennek átfutási ideje minimum 3-5  hét.
          A  kártya cseréjét díjmentesen végzik.
          Az  új kártya kézhezvételekor a Titkárságon a Technikai Titkárnak (Kürti Anita,  BTM) le kell adni a régi kártyát.
Meddig érvényes a kártyám?
          A  kártya akkor tekinthető érvényesnek, ha az adott év bélyege rá van ragasztva. Érvényességi  ideje adott naptári év január 1-jétől december 31-éig tart. Lehetséges, hogy  némely múzeumok – a már évek óta a Főtitkárság által nem támogatott szokás szerint  – következő év első hónap(jai)ban még elfogadják az előző éves bélyeggel  ellátott kártyát, azonban nem sértődhetünk meg, ha ezt nem teszik.
Mikor tudom a következő éves bélyeget  megszerezni a kártyára?
          Az  előző naptári év november vége felé a Titkár (dr. Szoleczky Emese, HTM) e-mailben  értesíti a tagságot a bélyegek megérkezéséről és átvételi lehetőségéről.  Ugyanekkor az információ a honlapon is megjelenik, az aktuális bélyeg-árakkal  együtt.
          Ezt  követően átutalással vagy személyesen be lehet fizetni az összeget a Technikai  Titkárnál, (Kürti Anita, BTM), de a személyes megjelenés előtt mindenképpen ajánlatos  e-mailben vagy telefonon időpontot egyeztetni vele. A tagdíjukat átutalással  teljesítők is vele vegyék fel a kapcsolatot a bélyeg átvétele tekintetében,  hasonlóképpen a tagdíjbefizetésről kiállítandó számla részleteiről is.
          A  kedvezményes diák és a nyugdíjas befizetés csak személyesen intézhető, az  érintettek mindenképpen vigyék magukkal az érvényes diákigazolványukat ill.  nyugdíjszelvényüket!
          A  bélyegeket ajánlatos január-február folyamán mindenképpen kifizetni és átvenni,  mert a Nemzeti Bizottság köteles adott határidőig átutalni a befizetéseket a  párizsi Főtitkárságnak és jelenteni az aktuális taglétszámot. Tekintettel ennek  költségvonzataira, kerüljük a megadott határidőn-túli befizetéseket!
Mennyi az éves tagdíj?
          A  tagdíjak mértéke az adott ország nemzeti jövedelme alapján történő Főtitkársági  besorolástól függ. Az éves tagdíj összegeit kategóriánként a Főtitkárság  ajánlása alapján a Nemzeti Bizottság határozza meg. Intézmények esetén ez az  összeg az intézmény éves költségvetésének függvénye, adott kategóriához adott  kártyát kapnak felhasználásra. – A kedvezményes diák és a nyugdíjas befizetés  csak személyesen intézhető, az érintettek mindenképpen vigyék magukkal az  érvényes diákigazolványukat ill. nyugdíjszelvényüket!
Hol fogadják el az ICOM-kártyát?
          Sajnos  nem létezik olyan lista, amelyről ilyen jellegű tájékoztatást kaphat.
          Elvileg  mindazon országokban, amelynek intézményei csatlakoztak az ICOM-hoz, az állami  fenntartású intézmények kötelesek elfogadni a felmutatott és érvényes kártyát. Sok  esetben az egyházi, illetve a magánfenntartású intézmények is hajlandóak rá  kedvezményt adni, vagy más módon figyelembe venni. Ugyanakkor tapasztalatunk  szerint országonként változó mértékű a kártya elfogadása, s bár mindenképpen  érdemes vele megpróbálkozni, de semelyik intézmény nem kötelezhető rá,  különösen nem időszaki kiállítások esetében. Jó hír, hogy nem kell vele sorban  állni: soron kívüli belépést tesz lehetővé.
Intézményi kártyával utazom külföldre.  Kell-e magammal vinni valamilyen igazolványt?
          Amennyiben  intézményi kártyával, egy intézmény munkatársaként utazik külföldre, ajánlatos  kitöltenie azt a formanyomtatványt, amely a honlapunkon elérhető.. Ezen  mindenképpen szerepeljen az intézmény magyar és angol vagy francia vagy spanyol  (nyelvterülettől függően) megnevezése, az Ön neve, valamint az, hogy mettől  meddig (dátum) használja majd a kártyát. Ne csodálkozzon azon sem, ha mindezek  mellett valamilyen azonosító dokumentumot (pl. útlevél, jogosítvány) kérnek  Öntől.
Van-e joga a meglátogatott intézménynek az  ICOM-kártya bemutatásakor valamilyen igazolványt kérni?
          Igen,  van! Az egyéni kártya nem ruházható át, tehát az illetőtől kérhetik, hogy  azonosítsa magát. Az intézményi kártyához is kérhetik a tagintézmény támogató  dokumentumát.
          Sok  helyen találkozhatunk azzal is, hogy elektronikusan nyilvántartják az aktív  ICOM-tagok kártyáit. Ezért fontos, hogy megjegyezzük ICOM regisztrációs számunkat.  (A kártya bal alsó sarkában található szám, az intézményi kártyák esetében  azonos!)
Családtagom is ICOM-tag szeretne lenni –  van-e erre lehetőség.
          Amennyiben  nem szakmabeli, erre nincsen mód.